Айкі-дзюцу – один з видів бойових мистецтв, що практикується в першу чергу серед воїнів, верхівки класу самураїв. На Айкі-дзюцу мало вплив китайські бойові мистецтва. Походження Айкі-дзюцу полягає в значенні слова «Айкі» – універсального принципу загальної гармонії (дослівно «мистецтво об’єднання енергії»). Техніка передавалася з покоління в покоління усередині сімей (кланів), і вважалася секретною військовим мистецтвом і передавалося тільки еліті самураїв. Це військове мистецтво називалося в Японії «Секретним зброєю держави”. В Україна Айкі-дзюцу потрапила завдяки одному з учнів сім’ї Санада, який вивчав це бойове мистецтво в Монголії.

Назва школи:

Айкі Те Гатана Рю – Школа об’єднання енергії за допомогою рук, подібних мечу.

Айкі – об’єднання енергії;

Те – рука;

Гатана – меч (імператорський меч);

Рю - школа.

Також відомо під назвою Айкідо – Гатана – Рю.

Практикується кілька напрямків Айкі-дзюцу.

1. Оздоровче.

2. Дихальне.

3. Філософське.

4. Прикладне.

В цьому і полягає вся унікальність даного бойового мистецтва.

Громадська організація Федерація бойових мистецтв «Айкі Те Гатана Рю” м. Житомира та Житомирської області була створена влітку 1998 року. Метою створення організації є розвиток мистецтва Айкідо, підтримка та об’єднання всіх розрізнених молодіжних ініціатив, які займаються Айкідо в Житомирі, а також допомога молоді у розвитку творчих, культурних та спортивних починань. Федерація  сприяє популяризації та поширенню серед молоді засад здорового способу життя, прагне внести свій внесок у розвиток Айкідо, сприяє організації спортивно-оздоровчих груп традиційних і нетрадиційних видів спорту та бойових мистецтв споріднених напрямів.

Засновниками Федерації є група педагогів-професіоналів, майстрів чорного поясу з Айкідо. Всі майстри мають великий стаж педагогічної роботи, вищу педагогічну спортивну освіту. Робота ведеться за кількома напрямками (Айкідо, Айкі-дзюцу, Кунг-фу) і об’єднує декілька шкіл бойових мистецтв. Спеціальні програми, розроблені на основі стародавніх східних та сучасних педагогічних методик, наукових знань в галузі фізіології та спортивної медицини. Специфіка Школи полягає в унікальних можливостях навчання з врахуванням  диференціації за віком, фізичних можливостей і рівня здоров’я учнів, що несе оздоровчу спрямованість.